KŘÍDLA VÁNOC

13.12.2013 20:44

ach,jak moc se mi ta písnička líbí...


Tak se to už zase blíží.
Každoroční šílenství, každoroční předsevzetí (ne to Novoroční), že letos to bude jiné, že dárky budou symbolické, že nakupovat začnu v září, nebudu gruntovat a vůbec nej dárek je přece kniha.

Zase jsem si lhala.
Obalamucuju sama sebe do první sněhové vločky, do prvních vystavených Mikulášů, do zdražování brambor na salát a rostoucích cen mandarinek.
Jsem nepoučitelná.
Já, která se honosí tím, že se nenechá opít rohlíkem a medovým hlasem telefonních operátorů, kteří slibují volání téměř zdarma, já která odolala vábení prodejce, že jsem jediný vybraný výherce zájezdu (pokud si zakoupím propisku, škrabku na brambory...) na konec světa.

...a zase hrají písničku Cesta, z filmu Křídla vánoc....

Připojila jsem se na Facebook a vánoční masáž mne zasáhla naprosto nepřipravenou.
Slevy, akce, zboží které musím mít nebo zemřu....
Ankety a diskuse o počtu druhů napečeného cukroví a barvě ozdob na stromečku....

....a sakra, kde tu štětinatou obludu (stromeček) máme? Kam jsme uklidili vloni krabice popsané VÁNOCE?

Nabyla jsem dojmu (ne postupně, ale velmi rychle), že pokud sebou nemrsknu, tak nejen, že nebudu mít padesátosm :-) druhů cukroví, ale že i ty úžasné dárky mi vyfouknout ti rychlejší, schopnější, zodpovědnější...
Ti, kteří berou Vánoce vážně, zodpovědně a ne halabala, jak jsem měla v úmyslu já.
Co já jsem to za matku?
Stydím se.

...a zase ta Křídla....

Tak to bychom se na to, milánkové, podívali. To by bylo, abych netrumfla všechny ty živé i virtuální supermatky!
Srdeční rytmus se mi zrychlil a tep nastoupal k infarktovému bodu.
Ještě to stihnu, nic není ztraceno.

Rodinu jsem sadisticky zvedla z gaučů a rozdala úkoly.
Po nocích jsem objednala z netu dárky, nad kterými bude zrak přecházet a vybojovala v marketu poslední pytel brambor (vím, do vánoc je ještě čtrnáct dní, ale co kdyby pak nebyly, teď už není čas, nechat něco náhodě...).
Rychlostí tryskomyše jsem olízla okna a ofoukala zaprášené řetězi (ano, krabice se přece jen našly)
Cukroví jsem se rozhodla zakoupit, ale cena mne srazila zpět do reality...zadělala jsem xxl .

Pečeme. Někdo sežral kus těsta na vanilkové rohlíčky.
Zadělávám znova.
Někdo sežral upečené vanilkové rohlíčky....to už mě fakt rozčílili!

....písničku znám už nazpaměť....

Večery jsou ve znamení "panebožejátonestihnuprotoženemámdárkynapečenouklizeno..."
Zkazím to těm ubožátkům, nebudou mít Vánoce jaké vždycky.

A najednou mi srdce skočilo do krku.
Na dveřích do jídelny se objevila přáníčka dětí. Ulepené, rozšmudlané papíry, kde rukou společnou a nerozdílnou je napsáno:

MILÍ JEŠÍŠKU

MOC SI PŘEJU POLŠTÁŽ, ABI NA NĚM MOHLA MÁMA SE MNOU LEŽET V POSTELY
TAKY CHCI KŘEČKA ŽIVÍHO CO KADÍ
CUKROVÍ KTERÝ NESMÍME JÍST
A SNÍCH ABISME MOHLI NA HORI....

Jasně, že velcí kluci měli pragmatická přání, bez obrázků a jen proto, abych měla radost.
Zato můj muž, po přečtení mého Ježíškovského dopisu, znejistěl:
"knihy, knihy, knihy...francouzská peřina i s povlečením? Kdo to napsal?"

....on ten Krajčo s Klusem taky nejsou k zahození :-) ....

Velké finále.
Mám šest druhů cukroví, po úklidu již ani památka.
Vánočku koupím.
Dárky ještě všechny nepřišly a do Vánoc asi ani nepřijdou, takže nakonec opravdu bude kniha tím nejlepším dárkem (zbytek až prostě dojde)
Rozhodně nedojde ani na křečka, který nejen, že kadí, ale i páchne.
Bude odtajněno cukroví a polštář je bez problému.
Sníh je oříšek, který nevyřeším, ale věřím, že bude.

Mé poznání na konec:
KAŽDÉMU JE FUK JESTLI JE UKLIZENO
DRUHY CUKROVÍ NIKDO NEPOČÍTÁ, JDE VŽDY O MNOŽSTVÍ
DÁRKY JSOU FAJN
SAMOTNÁ KNIHA NENÍ DÁREK
ANO, ZVÍŘATA SMRDÍ
CO JE TŘEBA UDĚLAT, UDĚLEJ SÁM
NEPOUŠTEJ PSA NA ZAHRADU, KDYŽ JSOU UMYTÉ BALKONOVÉ DVEŘE!
I SVAŘÁKEM ČI MEDOVINOU SE DÁ OŽRAT
S ČERTEM SI DO VÁNOC NEVYSTAČÍŠ
VÁNOCE JSOU JEDNOU ZA ROK, TAK PROČ TO HROTIT :-)


KRÁSNÉ VÁNOCE VŠEM A KŘÍDLA K TOMU.
(okoukněte své blízké, třeba pod noční košilkou nějaká křidélka raší)

 

—————

Zpět


Vánoce

06.01.2013 19:50

Byli "Tři králové" čtyři?

Mnozí znáte legendu Henryho van Dyka, v níž autor kromě tradičních tří mudrců zobrazuje perského mudrce Artabana. Prodal dům a koupil tři diamanty, které chtěl darovat nově narozenému Králi. Na místo setkání přišel později, protože na poušti potkal žebráka, kterého zachránil jedním z diamantů. Po...

—————

06.01.2013 19:44

Tři králové

aneb Slavnost Zjevení Páně 6.1. Svátek Zjevení Páně, lidově zvaný "Tří Králů", je svým obsahem téměř totožný s vánočním svátkem Narození Páně. Svátek "Tří králů" klade ale důraz na něco trochu jiného. V obou jde o to, že se Bůh zjevuje jako člověk, dokonce jako narozené dítě. K nově...

—————

29.12.2012 23:54

HODNĚ ŠTĚSTÍ 2013..

„To mu to teda trváááá“ odfrkla si Perunka ofinku z vyčesaných vlásků na adresu nejslavnějšího dárkonoše na světě. Další dvě holčičky stěží polykaly miniaturní řízek, který jsem jim naložila na sváteční talíř. „To sem rozdala pěkně ty tříbory, viď?“ (dva talíře navíc, jedna vidlička chybí a táta má...

—————

23.12.2012 22:38

Krabice plná vzpomínek

A máme tu opět čas vánoční. Úžasné chvíle plné nostalgie, vzpomínek a přísně střeženého tajemství. V první fázi nám taťka snesl z půdy naše vánoční poklady. Několik banánových krabic plných ozdob, betlémů, vánoční dekorace i zdařilých výrobků našich dětí, které si každoročně prohlížím. Některé z...

—————

22.12.2012 17:15

KDYŽ SNĚŽÍ PŘÁNÍ....

Když začne padat sníh a svět je měkoučkej jak babiččina peřina, to do vánočního času zbývá jenom kousek a všichni blázní.   Ježíšek, Santa, děda Mráz, Svatý Noel i Nicholas, ti všichni čekají na svou chvíli. V Betlémě rozsvítí a světýlko pošlou dál. Sněží. Vločky jak maličká peříčka,...

—————

08.12.2012 15:23

A pořád se něco děje....

A je po Mikuláši. Čertové, andílkové a jiné potvory se poroučeli, kam kdo z nich patří a maminky začaly s pečením, úklidem, načinčáváním. U nás ne. Ráno k nám vtrhli tři bodří chlapíci, vyrvali okna z pantů, rámy rozřezali motorovkou a teď...teď se do děr snaží vtěsnat okna nová, zapěnit škvíry...

—————

04.12.2012 01:12

Předvánoční čmuchání...

"Holčičková maminko," chytil mne za kabát malý chlapeček, "Mám pro tebe ručníky ze školy." Oči kloučka na mě mrkaly a já si uvědomila, že je to spolužák našich dvojčat z předškoláčku. Okolo nás proudí snad všech pět stovek lidí, které naše obec čítá..... Vydali jsme se všichni na rozsvícení...

—————

04.12.2012 00:45

Půjdem spolu do Betléma

"Mami, mami, máme doma vyrobit něco vánočního, co se bude prodávat na vánočním jarmarku." Dominik má oči na vrch hlavy a chrlí na mě nové informace jako kdyby šlo o život. "Malenka bude dělat anděla a Tonda pastýře. Na náměstí bude betlém." Tak vida, budeme mít anděla. Malenku nám před...

—————

03.12.2012 23:49

Brány pekla se otevírají..

Nemám ráda dobu kdy ze stromu spadne poslední list. Kdy si i poslední stěhovavý ptáček zabalí svůj baťůžek a odtáhne na jih a kdy se musím každé ráno hádat s dětmi, aby si pod kalhoty vzaly punčocháče! Děti kašlou, mají nos červený od rýmy, ale bez čepice mi proběhnou kdykoli se chvíli nedívám....

—————

26.11.2012 07:49

Anděl Páně

Vzhlížejte vzhůru, k andělskému kůru...Jéééžišek, andělíčkové, Mikulášové, čerti...všechny nadpozemské bytosti se u nás přesně před rokem vystřídaly. A taky zabydlely. Přesně před rokem k nám přišly holky a předtím, o dva roky dříve, Mauglí. Jednou se to zdá jako včera, jindy mám pocit, že jsou...

—————