OSPP - AKCE EXPEDICE TEHOV

01.09.2012 20:00

Vždycky jsem byla přesvědčena, že odbory patří do fabriky.

Asi pod vlivem filmů „Anděl na horách", viděla jsem ty soustružníky, jeřábnice a zpívající frézaře... A najednou jsem sama v Odborech a nikde žádná jeřábnice ani „Holka z porcelánu".

Stala jsem se pěstounskou mámou a zjistila, že všechno není tak báječné, jak televizní spoty tvrdí, že to co říkají úředníci je vlastně rafinované sci-fi, že realita je na hony vzdálená skutečnosti. Nikdo z těch, kteří o nás rozhodují nemá ani jedno pěstounské dítě.

A protože jsem družná, přimotala jsem se k lidem, kteří jsou taky pěstouni a o mnoho déle než já a zázrak zvaný internet pomohl k našemu virtuálnímu setkání.

Odborové sdružení ( OSPP ), díra na trhu s pěstouny, se rodilo těžce a pomalu. Pár bláznů, kteří odbíhají od sušáku na prádlo a od hrnců ke Skypu, aby se zúčastnili odborové konference

A je to tady: „Lidi, narodily se odbory pěstounů a poručníků"!

Na rozdíl od jiných odborových organizací, odbory pěstounské ( OSPP ) neoplývají žádným majetkem. Pěstounů je málo, jsou to lidé vesměs nedůvěřiví, vycvičeni systémem si vše ověřit a nedat na první dobrou.
Nemáme peníze, nemovitosti, ani honosná sídla.

Náš odborářský Boss má vytahanej svetr a krásnou ženu na vozíčku, místopředseda jezdí s karavanem, aby se mu početná rodinka vešla, další na tom nejsou jinak. Jsme pěstouni - odboráři. Lidé s praxí v oboru.

První Valná hromada OSPP se uskutečnila v Tehově. V bývalém zájezdním hostinci s řadou pokojů a dostatkem místa. Pěstouni s sebou totiž valí vždy nemalý počet dětí.

Na VH přijeli pěstouni i z opravdu velkých dálek. Všichni chtěli vědět, jak to bude dál, co bude teď a co potom.
Jak přesvědčit ostatní, že jde i o ně? Jak vysvětlit nevěřícímu Tomášovi, že sám nic nezmůže?

Tehov byl začátek. Teď už to půjde. OSPP pro pěstouny, poručníky, pro Amazonky ze Sběrného dvora, pro naše děti.

—————

Zpět