ADOPCE.COM

20.10.2012 10:47

Jsem typ, který když už do něčeho šlápne, tak pořádně. Proto jsem se rozhodla, že rozvířím poklidnou ( zatím ) hladinu na nejznámější pěstounské diskusi, na Adopci.com.

Není mým úmyslem nikoho urážet, hanit diskutující nebo témata. Naopak. Byl vpravdě génius ten, kdo tento diskusní server založil. Setkávají se na něm adoptivní rodiče, čekatelé na pěstounskou péči, maminy teprve těhotné nějakou z forem náhradní rodinné péče. Také mnohá sociální pracovnice si počte a jiná nasbírá materiál na diplomovou práci. Dokonce i ti z nejvyšších pater k nám prý nakukují ( ověřeno to ale nemám :)).

Témata zakládají lidé zvědaví, nedočkavci, druhožadatelé, lidé s potížemi nebo hledající „Rady odborníků, Obecnou diskusi, Adopci či Nevíme si rady". Podle momentální skladby diskutujících se tam objevují urážky, rady se mísí s zdviženým prstem mravokárců, příspěvatel s osmdesáti hrubými chybami je skoro lynčován. Ale také dobré rady a pohled z jiné strany. Každý, kdo chce, pocítí, že na ty pěstounsko-adoptivní peripetie není sám.

Dal by se udělat zajímavý sociologický průzkum. Daly by se napsat studie o přeměně nesnášenlivého pisatele ( čekatele ) v solidní adoptivní diskutérku. Nebudu nikoho jmenovat, abych na někoho nezapomněla :)

Co člověk to názor, co názor to jiná zkušenost, za každým příspěvkem stojí někdo, kdo měl dost odvahy ( nebo bláznovství a naivity ), že přijmul dítě, děti, do svého života. Vážím si každého z vás, mnohé znám po těch letech skoro fyzicky, některé jsem opravdu osobně potkala. Dokonce i těch pár, které mi hnuly kdy žlučí, by mně chybělo.

Když jsem byla mladičká ( mladá a krásná jsem dosud, stále a furt :)), měla jsem rozumu na rozdávání. Výborné a hlavně nekompromisní názory ze mne jen prýštily a je opravdu div, že mi nikdo nedal po papuli.
Na všechno jsem měla odpověď, na vše ten jediný správný názor. Tolerantnost = slovo neznámé.

A teď, o mnoho let později, jsem pořád svéhlavá a náročná a...
Jedno se ale změnilo. Umím říct: PROMIŇ, OMLOUVÁM SE, dokázala jsem se posunout do NETROUFÁM SI SOUDIT.

Fandím všem na ADOPCI.COM, aby se dočkali, aby se jejich potíže s úřady vyřešily, aby se všechny děti dostaly ze svých potíží a problémů. A i když se s někým při diskusích přu, berte to jen jako výměnu názorů, jako jiný pohled na věc, jako kámošky, která vám taky řekne svoje a zase s ní jdete na kafe.

Tak kdy a kde, dámy?

—————

Zpět