Autíčko za milión!

04.04.2012 18:20

Jestli již máte dítko v pěstounské péči, tak klidně odvraťte zrak. Toto je určeno pro "milionáře" budoucí, tedy ty, kteří stále ještě věří tomu ( a televizní spoty + vládní kecy jsou dobrá masáž ), že nejen vysněné dítko obléknete do slušivého oblečení, zakoupíte ergonomickou aktovku do školy v řádu tisíců, dokonce by jste chtěli z odměny pěstouna ušetřit na důchod ( o jeho budoucí existenci pomlčím ), či snad sníte o nadstandardu zvaném "boty z kamenného obchodu?" Ihned vám vše vysvětlím na několika příkladech, které nejsou modelové a jsou velmi, opravdu velmi aktuální. Stanete-li se pěstounem ve zvláštních případech, znamená to, že jste byli, stejně jako my, postiženi mozkovou příhodou a přijali jste tři a více dětí, máte nárok na zakoupení automobilu do 100 000,-POZOR:do sto tisíc, ale vyplatí vám 70% z ceny auta, tzn., že abyste dosáhli na sto tisíc, musí stát auto neméně 140 000,-a pracák vyplatí zmíněných sto. Když už zvládnete pochopit situaci kolem financování, tak zjistíte, že úřednice většinou neví, co má dělat, jak žádost o auto má vypadat a nakonec se vás zeptá, zda už to auto máte!!! Věřte mi, že jsem byla v šoku. Povídám: " Paní, kdybych to auto měla, tak tady nestojím a nežádám o peníze na zakoupení vozu". Usmála se a řekla, že si tedy mám nějaké vyhlédnout a domluvit koupi. To už jsem se začala potit: " Paní, už jste někdy kupovala od někoho auto, řekla mu, že ho chcete, ale nemáte peníze a nevíte, kdy je budete mít?" Pravda, můj hlas se pomalu zvyšoval a úřednice se zmenšovala. Bylo to k ničemu. Navíc jsme stejně neměli těch 30% peněz, abychom dosáhli na celou částku. .A tak jsem hledala, hledala, abych zjistila, že automobily do sto tisíc se nacházejí převážně v kategorii "bouračky a náhradní díly". Auto staré dvacet let, auto od překupníka z Teplic, auto, na které náhradní díl stojí jako auto nové. Bylo mi jedno, jakou bude mít barvu, obsah... chtěla jsem sedmimístný vůz, pojízdný. Až jsem našla pána, který byl ochotný dostat sto tisíc a do smlouvy napsat sto čtyřicet (mělo mi to být divné, ale já byla v sedmém nebi). Auto bylo krásné, vonělo, jelo, ale jenom chvilku. V servisu zjistili - vadný motor, turbo, spojku… také mě ujistili, že by to ani odborník při koupi nepoznal, pokud by auto nerozebral. jo, a taky se mi vysmáli, že auto pod sto tisíc patří do šrotu nebo k veteránům. A bylo vymalováno. Vzali jsme si půjčku, abychom mohli jezdit. Takže milionářem ještě nejsme. Vlastně jo, auto, které jsme za státní milodar koupili, má najeto nejmíň milion kilometrů……………………..

—————

Zpět