Den otců

25.06.2012 22:36

Den otců
Zrovna se ozval mobil: "Ahoj, tady Tonda, je tam někde Toníček? "Počkej, řekni mi nejdřív, jak se má, co škola a tak...

Ano, řeč je o tatínkovi "našeho" synka, kterého máme v pěstounské péči. Máme čtyři děti v pěstounce, ale on jediný se o svého syna zajímá. Toník žil vždyky jenom s tátou. Byli jak Pat a Mat, Lady a Tramp, Pat a Patašon....velkej a malej. Táta Tonda se staral jak mohl, ale moc to nešlo. Bydleli u známých, na ubytovnách, v chatové kolonii.

Velkej Tonda neměl práci a tak kolotoč: bez bytu - bez práce - bez peněz, mohl začít. Sbírali spolu železo, sem tam něco ukradli, jedli z popelnic, taky kamarádi ubývali a ze známých zbyli jenom ty " podivné existence", u kterých jsou policajti jako doma. Tam taky jednou objevili malého Toníčka.

První setkání v děcáku: "Dobrý den, tyhle kalhoty mi koupil můj TÁTA!"



První návštěva u nás: "Můj TÁTA je nejlepší, největší, koupil mi kolo, jezdili jsme na slonovi, letěli do vesmíru.... s MÝM TÁTOU."



Když došlo na soudní stání, tak táta Tonda s pěstounskou péčí nesouhlasil. Navštěvoval Toníka v děcáku a měl strach, že takhle ho ztratí. Po prvním soudním odkladu jsme Tondu pozvali na kafe. Mluvili jsme o všem: o tom, co může Toníčkovi nabídnout, kde bude bydlet, že děcák není dobrý místo pro život a taky o tom, že kdykoli zavolá nebo přijede, tak Toníčka nezapřeme. Bude pořád jeho syn.

Viděla jsem v jeho očích lásku. Čistou, nesobeckou, které já bych asi nikdy nebyla schopná.

Táta Tonda dal souhlas s pěstounskou péčí svého syna, aby se měl dobře, aby měl to, co on mu nemůže dát.

Je to už tři roky, co je Toník u nás. Má mámu, tátu, tátu Tondu, sourozence.... S tátou jsou ve styku po telefonu i občas přijede. Setkání je to vždy mohutné, dojemné a láskyplné.

Loňské vánoce táta Tonda, jako pokaždé, volal: "Tak krásný svátky, přijedu v březnu, až budu brát něco za sociálky. Jo, a chtěl jsem ti říct, jsem rád, že je Toníček u vás, ty si totiž jeho máma, víš?"

Stála jsem a tekly mi slzy.

DEN OTCŮ - DEN TÁTY TONDY, protože být tátou sakramentsky těžký.

 

—————

Zpět