"Tak nás zabili Novelou..."

08.11.2012 21:21

Včera, po dlouhém dohadování, o předem rozhodnutém výsledku, byla přijata Novela zákona o sociálně-právní ochraně dětí.
Nemám radost, byť bych si docela finančně polepšila. Nejsem nadšená, netleskám ani vítězný taneček netančím. Jsem zklamaná z toho, že DOTACE a SUPER DRAHÉ ŠKOLENÍ, nedostaly na frak, nikdo se otázkou dítěte vlastně nezaobíral.
Sledovala jsem celkem pečlivě hlasování ve sněmovně (už chápu, proč pan kníže usíná) a pochopila jsem, že rozjetý vlak nelze zastavit. V debatách se skloňovaly sliby nesplnitelné a idea nenaplnitelná. Není možné všechny děti z ústavů dostat do rodin a je utopií si myslet, že většina dětí se vrátí do bio rodin.

Takže za pár korun, stovek, tisíc, budeme ještě větší vyžírky systému, veřejnost na nás bude plivat víc a víc a ve finále pěstouni stejně nebudou. Každý krátkodobý i dlouhodobý pěstoun bude mít cenu zlata a organizace poskytující školení, přípravu a dozor nad pěstouny bude psát oslavné články na každého, kdo se na pěstounskou péčí jen zamyslí, aby dostály dojmu, že se už už valí hejna náhradních rodičů.

Nejsem z těch, kteří na setkání pěstounů chtivě číhají a nemohou dospat. A teď to bude povinné. Povinné, motivační (už to samo o sobě nejde dohromady), radost na povel a školení za čárku. Jak já se těším.
Mám výbornou paní sociálku, ale všichni to štěstí nemají a i já se setkala s různorodostí OSPODů, když jsem si brala děti. Někde to šlo hladce, jinde dělali potíže. Jeden by si málem řekl, že jsem ty děti vyfoukla přímo paní z OSPODu, že si na ně tajně sama myslela, jaké dělá potíže. A teď? Dostane PRAVOMOC. No, potěš koště.

„Tak nás páni nahoře zabili Novelou" dalo by se parafrázovat (vlastně je to švejkovina a nic jiného). Prarodiče jistě zešíleli blahem, že o každou korunu budou žebrat na sociálkách, sourozenecké skupinky také pomažou do pěstounských náručí jako o život a děti postižené, to je samo sebou, že o ty bude rvačka, neboť není nic lepšího než celoživotní závazek s dobrým úmyslem.

Doufám, že paní Vrtbovská s p. Macelou a ostatními půjdou příkladem...

—————

Zpět