Zaměstnancem proti své vůli?

12.12.2012 11:26

Po přečtení jednoho příspěvku na Adopci.com, jsem ohromeně zjistila, jak vlastně naši zákonodárci šalamounsky vyřešili problém zvaný nezaměstnanost.
Pěstoun je typem Chytré horákyně. Není zaměstnanec ani nezaměstnaný, nemá pracovní smlouvu, bude od ledna 2013 vykonávat pěstounskou péči na základě jakési dohody. Po celou dobu bude odvádět daně a odvody státu. Je zde ale háček. Nebude OSVČ, nebude zaměstnanec, přesto se, díky pofiderní smlouvě nikdy nestane nezaměstnaným. Nehrozí mu tudíž podpora v nezaměstnanosti, kdyby si náhodou našel práci souběžně s lukrativní pěstounskou péčí, nehrozí mu odstupné po xxx letech, kdy se o svěřené dítě stará. Netuším, jak je to s neschopenkou, zda pěstounovi může být vystavena a už vůbec mi nejde do hlavy, jak je to s proplacením dovolené, na kterou má pěstoun nárok.

Většina pěstounů - zaměstnanců nikoho?- chodí i do běžného zaměstnání. Přesto mu PP vznikne povinnost platit odvody a daně z příjmu PP. Bude to hlavní poměr nebo vedlejšák? Ti z nás, kteří se přijetím sourozenecké skupiny stali pouze pobírači bezva dávek sociálního zabezpečení, jsou i nadále "socky s příjmem" a běžné zaměstnání prostě nestíhají, nedají, nezvládají, nenaleznou...ti, jsou (promiňte mi ten výraz) v řiti. A to nemluvím o tom, že kdyby chtěl jít pěstoun do předčasného důchodu, tak nemá nárok - nesmí být zaměstnancem, takže co? Ukončit PP?

Tak jako babičky a dědové, kteří se starají o své vnuky a z důchodu, který jim po třiceti, čtyřiceti letech vyměřil stát na něco málo přes deset tisíc korun. Někteří prarodiče jsou sami, už bez partnera a tak se budou vydávat, nejlépe v rotrhaných teplákách, s šátkem na hlavě a silonové zástěře, na místní OSPOD, aby jim úřednice uvěřily - že opravdu nemohou zaplatit nájem, elektřinu, vodu, jídlo.... a dojíždění vnoučat na internáty. Peníze na úhradu potřeb už dávno ti malí darmožrouti projedli. Snad jim nenárokovou odměnu pěstouna schválí.
Nenechte se mýlit, že se zamezí zneužití dávek. Jestliže nefungoval kontrolní systém a proto se plošně prarodičům odměna pěstouna vzala, právě ti, kteří ty peníze zneužívali, ti si o odměnu pěstouna požádají a dostanou ji. Umí v tom prostě chodit a jiné prarodiče úřady vyženou, že mají dost a starat se, je jejich povinností. Ano, jistě to vědí, jinak by svá vnoučata nechali v ústavech, jen z důchodu jim ale na obživu nezbývá.

Kdybych se mohla svobodně a demokraticky rozhodnout - nemám Skartu. To stát mne nutí, založí za mě účet tam, kde nechci a posílá mi tam plat-neplat. Obtěžuje mne mít milion kartiček od kterých pin jsem dávno ztratila a peníze se jen profiltrují přes nechtěný účet na můj vlastní. Spořitelna, která za to vlastně nic nechce (oh,oh,oh) jen nechá ležet dva tři dny peníze ve své bance a je vyděláno, ne? Jak prosté.

A pokud se mi v této pitomé době podaří sehnat práci na čtyři hodiny, protože na víc to prostě nedám a oni mě propustí, nemám nárok na podporu z ÚP, protože beru ještě pěstounský plat. Co na tom, že z osmi tisíc hrubého se žít nedá, co na tom, že ofiko žádný zaměstnanec nejsem. S tím si státní úředník hlavu neláme.

Pěstounský příjem, uváděný v médiích jako "vysoká odměna", je uváděna v hrubém příjmu. Po osekání daní a odvodů zdrav. a soc. pojištění nezbude o moc víc, než má pěstoun nyní. Ale těch keců okolo jak stát do NRP přidal. Prarodičům vzal, dlouhodobé pěstouny obalamutil a profesionální pěstouni, kategorie nová, budou placeni královsky. Ať žije zdravý rozum!!

Tak se alespoň nemusím bát dlouhých smutných front na pracáku. Já totiž "zaměstnanec" jsem, ať se mi to líbí nebo ne!

 

—————

Zpět